عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



وی فلو (Viflow) یک نرم افزار مدیریت فرایندهای کسب و کار است که با قابلیت مدلسازی و مدیریت فرایندها، امکان درک بهتر و دستیابی بهینه به اهداف سازمانی را فراهم می آورد. به منظور دستیابی به اهداف سازمانی، باید فرایندهای کاری در سازمان تعریف شده باشد و با عملکرد واقعی انطباق داشته باشد. با ایجاد فلوچارت های موثر می توان به شفاف سازی عملکرد، بهبود موثر و یا طراحی مجدد سازمان کمک کرد بطوری که اهداف کلان را با فعالیتهای روزانه مرتبط نمود و کنترل فرایندهای سازمان را به گردانندگان آن داد. وی فلو(Viflow) نرم افزاری است که امکان طراحی فرایندها، مدیریت فرایندها، مدیریت مستندات و مدارک، ایجاد یکپارچگی فرایندها و انطباق با استانداردها را فراهم می اورد و مدیران را قادر به کنترل فرایندها می نماید. نرم افزار با ایجاد فضای مناسب برای یک یا چندین کاربر ابزارهای مناسب برای مدل کردن و مدیریت فرایندها را فراهم می اورد.

یک نرم افزار خوب برای مدیریت فرایندها باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نرم افزار مدیریت کیفیت وی فلو ViFlow و آدرس viflow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 638
بازدید کل : 179515
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

http://www.viflow.ir/images/new_45_ani.gif

آمار مطالب

:: کل مطالب : 44
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 23
:: بازدید ماه : 638
:: بازدید سال : 2297
:: بازدید کلی : 179515

RSS

Powered By
loxblog.Com

معرفی نرم افزار مدیریت کیفیت وی فلو ViFlow

چگونه می توان یک نمودار سازمانی با وی فلو ترسیم کرد؟
شنبه 25 تير 1390 ساعت 16:22 | بازدید : 1349 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

وی فلو نمادها خاص درextended stencil برای رسم نمودار سازمان را ارائه می دهد. ابتدا باید یک فرآیند جدید ایجاد نمود. از نامگذاری فرایند باید معلوم باشد که این یک چارت سازمانی است. 

 اگر نمادهایextended stencil باز نیست، آن را در نوار منوی وی فلو از طریق ادرس زیر باز کنید
 
GRAPHIC > OPEN VIFLOW STENCILS > EXTENDED

نمادهای نمودار سازمان را به وسیله ماوس بر روی صفحه ترسیم بکشید. نام  وارد هر واحد سازمانی پویا (area name)
  وارد شده در پایگاه داده ثبت می گردد و می تواند در  هنگام نرسیم فرایندها، بلافاصله مورد استفاده مجدد قرار گیرد.
نمادهای نمودار سازمان را می توان با استفاده از اتصال دهنده پویا (dynamic connector)
ویزیو به هم متصل نمود.

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
لینک اسناد و مدارک شیرپوینت به وی فلو وی SharePoint in ViFlow processes
سه شنبه 21 تير 1390 ساعت 23:39 | بازدید : 1467 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 مایکروسافت شیرپوینت در حال حاضر در ورد زیان همه است. چونکه امکانی بسیار عالی برای همکاری و تشریک مساعی کارکنان در  همه سازمانها است. به عنوان مثال در شیرپوینت، شما می توانید اسناد و مدارک خود را به صورت الکترونیکی ذخیره و مدیریت نمایید

 چنانچه شما دارای یک سیستم مدیریت مستندات مانند مایکروسافت آفیس شیرپوینت سرور می باشید. این امکان برای شما هست که این مستندات را به فرایندهای مدلسازی شده در وی فلو لینک نمایید.

  اگر شما در وی فلو نیاز دارید که یک سند را به عنوان یک "اطلاعات" به مدل فرآیندهای خود لینک کنید، این کار به سادگی امکان پدیر است. کافی است که شما در لینک سند شیرپوینت را در"hyperlink" شی اطلاعات مورد نظر کپی نمایید، اکنون  شما به آخرین نسخه از سند هم در مدل سازی و در WebModel دسترسی دارید.

این کار دارای این مزیت است که دیگر نگرانی در مورد ویرایش و بایگانی مستندات ندارید چرا که همه مستندات به وسیله مایکروسافت آفیس شیرپوینت سرور مدیریت می شوند.

 

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
وی فلو چیست؟
سه شنبه 21 تير 1390 ساعت 21:44 | بازدید : 1356 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 

وی فلو ابزاری برای مدل سازی، ارائه، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار است. با فشار یک دکمه، وی فلو فرایندها را به همراه با تمام جزئیات به را WebModel تبدیل می نماید. برای دیدن WebModels به مایکروسافت اینترنت اکسپلورر نیاز است.

وی فلو ترکیبی از امکانات مختلف گرافیکی برنامه مایکروسافت  VISIO با امکانات از یک پایگاه داده می باشد.

مدل کردن فرایندها به سادگی و با  کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) نمادها بر روی صفحه ترسیم انجام می شود. نمادهای (حوزه/ادارات، فرآیند، تصمیم گیری یا انشعاب ها و داده ها/اطلاعات) در داخل صفحه ترسیم به صورت خودکار چیدمان می گردد.

هر گاه که یک نماد بر روی صفحه ترسیم کشیده شود یک منو ظاهر خواهد شد، که می توان تمام اطلاعات مربوطه را وارد نمود. این اطلاعات در یک پایگاه داده به همراه نمودار فرایند ذخیره می شود.

بدین ترتیب می توان فقط با یک فایل واحد، که حاوی همه اطلاعات است سرو کار داشت. مزیت استفاده از  بانک اطلاعاتی این است که اطلاعات تنها یک بار وارد شود و می توان انرا به طور متمرکز مدیریت و نگهداری نمود.


به عنوان مثال هرگونه تغییرات یا اصلاحات در حوزه های سازمانی و یا فرآیندها  صرف نظر از اینکه در کجا انجام شده یاشد، تمامی مدل را تحت تاثیر قرار قرار می دهد، فرقی ندارد یک فرایند جدید کشیده می شود یا اینکه اصلاحات انجام می شود.
 

                       

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
موضوعات در وی فلو (ViFlow Objects)
سه شنبه 14 تير 1390 ساعت 1:58 | بازدید : 1312 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 

فرآیند (Process)

 

یک فرآیند فعالیتها و مراحل انجام یک کار را مشخص می کند و این در صلاحدید کاربر  است که فرایند را تا چه سطحی ازجزییات شرح دهد و مستند نماید. که در آن جزئیات شرح داده شده است فعالیت است.  بهتر است که در ابتدا توصیفی کلی و تقریبی  ارائه شود .  در وی فلو هر وقت که لازم باشد می توان جزئیات بیشتر به فرایند اضافه  کرد و یا نام فرایند یا فعالیتها را فورا تغییر داد.
در وی فلو یک فرآیند شامل یک شکل گرافیکی است که می توان آنرا به وسیله زیر فرایندهایی با جزییات بیشتر و دقیق تر مستند نمود .


تصمیم گیری  (Decision)

در اصل وی فلو با تصمیم گیری را مانند یک فرایند رفتار می نماید. تفاوت در  نحوه نمایش گرافیکی و نماد آن است. علاوه بر این ، نام کوتاه در یک تصمیم همیشه باید با یک علامت سؤال به پایان برسد.
می توان جزئیات تصمیم گیری ها را تشریح نمود و درخصوص فرایندها می توان تصمیم را به یک زیر فرایند اختصاص داد.

حوزه  (Area)

یک واحد سازمان (دپارتمان) اغلب به عنوان حوزه در وی فلو استفاده می شود. حوزه می تواند یک شخص، یک پست، یک سیستم و یا یک گروه یا تیم باشد
چیزی که در وی فلو به عنوان حوزه استفاده می شود تا حد زیادی به کاربر بستگی دارد.  مثلا اگر توصیف تعامل یک کاربر با سیستم کامپیوتر  مورد نظر باشد، می توان حوزه دستیار فروش  را پست در نظر گرفت و و حوزهSAP  را یک سیستم در نظر گرفت.  
حوزه های سازمانی به شکل نوارهای افقی در وی فلو نمایش داده شود.

اطلاعات (Information)  
همه نوع داده یا سوابق یا مستندات در وی فلو، اطلاعات تعریف می شود. یک سند( مانند یک فرم یا دستورالعمل یا مقررات)، یک داده منفرد (مانند شماره تلفن) و یا حتی چیزی فیزیکی (مانند یک بایگانی یا بانک اطلاعاتی دیگر) ممکن است مورد نظر باشد. اطلاعات ممکن است  حتی به اطلاعات دیگر اختصاص داده شده یا لینک شود و در نتیجه ساختار سلسله مراتبی داشته باشد.   
اطلاعات  به شکل یک پیکان (فلش) بین فرآیندهای مختلف نشان داده می شود یا به عنوان نتیجه تصمیم گیری قرار داده می شود و این نماد نشان دهنده جریان اطلاعات در داخل یک فرآیند می باشد.
اطلاعات می تواند به طور مستقیم به عنوان سند (مانند چک لیست برای انجام ممیزی های داخلی) به یک فرایند اختصاص داده (لینک) شوند.
می توان هر نوع اطلاعات به وسیله هایپرلینک و یا یک فایل لینک نمود. این لینک می تواند به طور مستقیم از طریق وی فلو یا وب مدل باز شود.

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
منویEdit در نرم افزار وی فلو
شنبه 11 تير 1390 ساعت 8:36 | بازدید : 1283 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

       جزییات فرآیندها (Details of processes)

انواع فرآیندهاTypes of processes ، انواع مدل types of model، انواع مشارکت types of participation، انواع زمان types of time
انواع فرآیندها اجازه می دهد که بتوان دسته بندی های کلی تعیین نمود به عنوان مثال فرایندها را به گروههای کلی ایمنی و بهداشت یا مدیریت کیفیت و غیره تفکیک کرد.
انواع مدل کمک  می کند که بتوان فرآیندها را در انواع فرایند های مختلف، به عنوان مثال فرایندهای مدیریتی فرایند و یا فرایندهای اصلی و پشتیبان و غیره تقسیم کرد.
انواع مشارکت این امکان را فراهم می کند که بین کارکنانی که درگیر اجرای فرایند هستند مسئول فرایند را تشخیص داد.
نوع زمان کمک  می کند یک واحد زمان به عنوان مثال هفته، روز یا ساعت برای دوره های اندازه گیری تعیین گردد.
با استفاده از دکمه جدید ((NEW می توان یک نوع فرآیند جدید، روند نوع مدل، نوع سازمان و یا نوع واحد زمان اضافه کرد.
با استفاده از دکمه تغییر ((RENAME می توان تغییر نام  برای یک نوع فرآیند جدید، روند نوع مدل، نوع سازمان و یا نوع واحد زمان ایجادکرد.
با استفاده از دکمه حذف ((DELETE می توان یک نوع فرآیند جدید، روند نوع مدل، نوع سازمان و یا نوع واحد زمان را حذف کرد.

به علاوه ، در ViFlow PRO / EPR می توان یک نوع فرآیند، نوع فرایند مدل، نوع سازمان و یا نوع واحد زمان را ترجمه نمود. کافی است روی دکمه ترجمه ((TRANSLATE کلیک کرد و نام صحیح را در زبر زبان مربوطه وارد نمود.

جزییات اطلاعات (Details of information)

انواع سند Document types، نوع انتقال Transmission types، نوع تبادلExchange type ، نوع امحاInvalidation types ، معیار Criteria

به کمک از نوع اسناد می توان اطلاعات را به انواع اطلاعات یا داده های مختلف مثلا دستورالعمل یا  و یا گزارش دسته بندی کرد.
نوع انتقال نوع رسانه یا واسطه جریان اطلاعات را مشخص می کند به عنوان مثال پست الکترونیک و یا کتبی یا شفاهی.
به کمک نوع تبادل می توان مشخص کرد که با اسناد منسوخ پس از جایگزینی مدارک جدید چه می شود.
 نوع امحا معیین می کند که چگونه اسناد قدیمی را به چه روشی امحا می شوند. در مورد سوابق، به عنوان مثال پاره پاره شده و یا در سطل زباله ریخته شود
با کمک معیار می توان ویژگی های یک سند از نظر مرتبط بودن به دسته بندی های کلی، به عنوان مثال، ارتباط با ایمنی و بهداشت یا مدیریت کیفیت و غیره.
با استفاده از دکمه جدید ((NEW می توان یک انواع سند جدید، نوع انتقال، نوع تبادل، انواع امحا و یا استفاده از معیارهای جدید  اضافه کرد.
با استفاده از دکمه تغییر ((RENAME می توان تغییر نام  برای انواع سند جدید، نوع انتقال، نوع تبادل، انواع امحا و معیار ایجادکرد.
با استفاده از دکمه حذف ((DELETE می توان انواع سند جدید، نوع انتقال، نوع تبادل، انواع امحا و یا معیارهای جدید را حذف کرد.

به علاوه ، در ViFlow PRO / EPR می انواع سند جدید، نوع انتقال، نوع تبادل، انواع امحا و یا استفاده از معیارهای جدید را ترجمه نمود. کافی است روی دکمه ترجمه ((TRANSLATE کلیک کرد و نام صحیح را در زبر زبان مربوطه وارد نمود.

جزئیات حوزه های سازمانی (Details of of areas)
نوع حوزه area types

به کمک از انواع حوزه می توان به گروه های مختلف سازمانی یک حوزه یا حیطه کاری را اختصاص داد، به عنوان مثال اختصاص یک سیستم کامپیوتر و یا یک کارمند.
با استفاده از دکمه جدید ((NEW می توان یک نوع حوزه جدید اضافه کرد.
با استفاده از دکمه تغییر ((RENAME می توان تغییر نام  یک نوع حوزه ایجادکرد.
با استفاده از دکمه حذف ((DELETE می توان یک نوع حوزه را حذف کرد.

علاوه بر این ، شما می توانید نام از نوع حوزه در ViFlow PRO / EPR را ترجمه کنید. کافی است روی ترجمه کلیک کنید و وارد کنید به علاوه ، در ViFlow PRO / EPR می توان نام از نوع حوزه را ترجمه نمود. کافی است روی دکمه ترجمه ((TRANSLATE کلیک کرد و نام صحیح را در زبر زبان مربوطه وارد نمود.


http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
مبانی وی فلو
شنبه 11 تير 1390 ساعت 8:29 | بازدید : 1396 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 1.1.   ViFlowو Visio

وی فلو از ظاهر گرافیکی Visio استفاده می نماید. علاوه بر این امکان استفاده از تمام امکانات و توابع Visio وجود دارد و کاربران می توانند از تعداد زیادی از فرمت ها و لی آوت های طراحی و نمادها و شیء های ویزیو استفاده کنند.

1.2.   چه کاری ViFlow انجام می دهد که Visio نمی تواند ؟

وی فلو تمام اطلاعاتی که کاربر وارد می نماید را در پایگاه داده ذخیره می نماید که البته شامل شکل گرافیکی کامل فرایندها نیز می باشد و کاربر همیشه فقط با یک فایل (که در آن تمام اطلاعات در دسترس است) کار می کنند.
داده ها و فقط یک بار جمع آوری و وارد پایگاه داده می شود و پس از آن می توان اطلاعات را به طور متمرکز نگهداری و استفاده نمود. برای مثال می توان یک فرایند را می توان در یک محل اصلاح کرد و این تغییر به  صورت خودکار در سراسر پایگاه داده اعمال می گردد.
وی فلو فقط یک سری شکل های گرافیکی «گنگ» تولید نمی نماید، در وی فلو محل و منشاء هر شیء معلوم است و می توان ویژگی های آن را مرور کرد و یا آنرا پردازش مجدد نمود. به عنوان مثال می توانید فرایندی به نام فرایند « تهیه فاکتور» ایجاد نمود و  از آن به عنوان زیر فرایندها در فرایندهای مختلف مانند «فرایندتامین کالا از انبار»  یا «فرایندتهیه کالاهای خاص» و هر فرایند دلخواه دیگر استفاده نمود. چنانچه نیاز به تغییری در این زیر فرایند « تهیه فاکتور» باشد، از هر محل استفاده از این زیر فرآیند تغییر قابل انجام است و تغییر در کل محل های دیگر به شکل خودکار اعمال شده و فرایندها به روز می شوند.

1.3.   ساختار فرایند

فرآیندها در وی فلو به شکل سلسله مراتبی چیده می شوند، این به این معنی که یک فرآیند می تواند ازتعداد زیادی از فرآیندهای دیگر تشکیل شده باشد و آن فرایندها هم به نوبه خود از فرایندهای دیگر تشکیل شده باشند لذا محدودیتی در این مورد وجود ندارد و  فرایندها می توانند تا هر مسیر دلخواهی عمق داشته باشد و لینک بین آنها برقرار می شود. ولی لینک بازگشتی (یک فرایند، زیر فرایندها خودش باشد) مجاز نیست و توسط نرم افزار این لینکها قطع می شود.

بدین ترتیب یک مدل فرآیندیا هر مجموعه ای از فرآیندهای سازمان را می توان ترسیم و مستندسازی نمود.
می توان یک فرآیند خاص را جستحو نمود. برای این کار در نوار ابزار جستجو؛ عبارت مورد نظر را وارد کنید و روی آیکون ذره بین کلیک  کنید تمام موارد یافت شده شامل عبارت خواسته شده به رنگ برجسته نمایان می شود

1.4.   ساختار اطلاعات

مشابه فرآیندها در وی فلو داده / اطلاعات نیز به شکل سلسله مراتبی چیده می شوند و هر یک از اقلام داده ها / اطلاعات ممکن است به نوبه خود از اقلام داده ها / اطلاعات و غیره تشکیل شده باشد
در نتیجه تفاوتی ندارد که اطلاعات یک سند (به عنوان مثال فرم سفارش) باشدیا داده (شماره سفارش)، هر دو به عنوان اطلاعات در وی فلو تعریف می شود و ممکن است برای ارسال اطلاعات به داخل شکل گرافیکی فرایند و به شکل یک شاخه ورودی استفاده شود یا ممکن است به عنوان داده به یک فرایند اختصاص داده شود.


می توان یک شیء خاص اطلاعات را جستحو نمود. برای این کار در نوار ابزار جستجو؛ عبارت مورد نظر را وارد کنید و روی آیکون ذره بین کلیک  کنید تمام موارد اطلاعات یافت شده شامل عبارت خواسته شده به رنگ برجسته نمایان می شود

1.5.   ساختار حوزه (دپارتماتها و حیطه های کاری سازمان)

مشابه حالت فرآیند ها و اطلاعات، حوزه های سازمانی نیز به شکل سلسله مراتبی چیده می شوند. حوزه ها را می توان با کشیدن و رها کردن به حوزه های سازمانی دیگر اختصاص داد.
با استفاده از این ساختار می توان یک نمودار سازمانی ایجاد کرد که از طریق HTML در دسترس  بوده و  بطور ساده تر قابل مرور است.

می توان حوزه های سازمانی را جستحو نمود. برای این کار در نوار ابزار جستجو؛ عبارت مورد نظر را وارد کنید و روی آیکون ذره بین کلیک  کنید تمام موارد اطلاعات یافت شده شامل عبارت خواسته شده به رنگ برجسته نمایان می شود


1.6.   مهم ترین فیلدهای اطلاعات

نام کوتاه (Short name)


برای نامگداری اشیاء در وی فلو از نام کوتاه (یعنی کوتاه ترین نام ممکن) استفاده می شود. این نام یگانه است فقط یک باردر کل پایگاه داده مجاز به استفاده می باشد و برای شی مشابه دیگر باید نام دیگری انتخاب کرد.

نام کوتاه برای تعریف شی در فرایندها، شاخه ها و اطلاعات استفاده می شود. در حوزه های سازمانی علاوه بر نام کوتاه، نامهای طولانی نیز هنگام نمایش قابل مشاهده می باشند.
از علائم زیر در تعریف نام  کوناه نمی توان استفاده کرد:
Inverted comma "
Apostrophe
Vertical line |

نام بلند Long name

گاهی مجبور به استفاده از نامهای مخفف یا مشابه برای نامگذاری در وی فلو هستیم و نیاز است که از نام بلند برای تفکیک مناسب تری استفاده گردد. گاهی هم ممکن است  نام بلند و بسیار شبیه و یا حتی دقیقا همان نام کوتاه باشد.

نام بلند در ناوبری WebModel نمایش داده شود. در ویرایشهای جدید وی فلو نام بلند به شکا پبش فرض همان نام کوتاه تعیین می گردد.
توجه شود که از نام بلند برای نوشتن توضیحاب بکار گرفته نشود برای این منظور از قسمت comment استفاده گردد.

 

 

1.7.   تفاوتViFlow STD و  ViFlow PROو ViFlow EPR

وی فلو در سه نسخه مختلف در دسترس است:

·         وی فلو استاندارد (STD)

·         وی فلو حرفه ای (PRO)

·         وی فلو  یکپارچه (EPR)

توابع زیر تنها در نسخه های وی فلو  یکپارچه (EPR) وجود دارد

مدلسازی به اشتراک گذاشته شده ((Shared Process Modeling
Tools > Options > Database > SPM

توابع زیر تنها در نسخه های وی فلو حرفه ای (PRO) و وی فلو  یکپارچه (EPR) وجود دارد

توابع ایجاد خروجی ((Export
File > Export > into XML
File > Export > into Visio Files
File > Export > into an Access Database

توابع ورودی ((Import
File > Import > from other source (Access database, Excel table, Text file)

زبان محتوا
File > Switch to language > Language 1 – Language 9
Tools > Options > Database > User defined fields > Language

انتشار ((WebWizard
File > Publish > General > Export all information
File > Publish > General > Export all areas
File > Publish > Content languages

توجه : تغییرات زبان  از مسیر مقابل نیز ممکن است Tools > Interface Language

ایجاد قالب های گرافیکی اختصاصی ((Process graphic master
File > Create process graphic template

 

 

 

 

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
چه کاری ViFlow انجام می دهد که Visio نمی تواند ؟
جمعه 10 تير 1390 ساعت 14:33 | بازدید : 1357 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 وی فلو تمام اطلاعاتی که کاربر وارد می نماید را در پایگاه داده ذخیره می نماید که البته شامل شکل گرافیکی کامل فرایندها نیز می باشد و کاربر همیشه فقط با یک فایل (که در آن تمام اطلاعات در دسترس است) کار می کنند.

داده ها و فقط یک بار جمع آوری و وارد پایگاه داده می شود و پس از آن می توان اطلاعات را به طور متمرکز نگهداری و استفاده نمود. برای مثال می توان یک فرایند را می توان در یک محل اصلاح کرد و این تغییر به  صورت خودکار در سراسر پایگاه داده اعمال می گردد.

وی فلو فقط یک سری شکل های گرافیکی «گنگ» تولید نمی نماید، در وی فلو محل و منشاء هر شیء معلوم است و می توان ویژگی های آن را مرور کرد و یا آنرا پردازش مجدد نمود. به عنوان مثال می توانید فرایندی به نام فرایند « تهیه فاکتور» ایجاد نمود و  از آن به عنوان زیر فرایندها در فرایندهای مختلف مانند «فرایندتامین کالا از انبار»  یا «فرایندتهیه کالاهای خاص» و هر فرایند دلخواه دیگر استفاده نمود. چنانچه نیاز به تغییری در این زیر فرایند « تهیه فاکتور» باشد، از هر محل استفاده از این زیر فرآیند تغییر قابل انجام است و تغییر در کل محل های دیگر به شکل خودکار اعمال شده و فرایندها به روز می شوند.

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19